Venkovní betonový velodrom s krytou osvětlenou dráhou i chodníčkem. Bohužel nesplňuje díky přílišné délce, 400m, regule UCI. Klopení není nijak závratné - 32°. Povrch betonové dráhy patří mezi drncavější :-). Po nějakém čase ježdění mohou překvapit snad jen loupající se reklamy v malé rychlosti :-)). Z našich dřívějších reportů je patrné, že veřejnost má jakéstakés možnosti si na brněnském velodromu zajezdit. Teď to byly pondělky od 18:00 se skupinou kolem Bořivoje Nakládala a od příští středy začnou zimní treninky při umělém osvětlení. Případný zájemce nás může kontaktovat ;-).
Nejvýznamnější závody zde konané jsou etapák 500+1 kolo a zavírák sezóny Přilba Moravy.
Brněnský velodrom bývá též využíván jako dějiště koncertů, festivalů i jako parkoviště v době veletrhů :-/.
Louny
Velodrom pod širým nebem dlouhý 454m, který má svá nejlepší léta za sebou. V roce 2008 prošel lehkým obrozením – nové hrazení a vyhubení trávy. Jezdí se na něm závody lokálního charakteru. Lounská dráha je přístupná i veřejnosti. ;-)
Plzeň
Myslím, že zde se už oficiálně žádné pohárové ani mistrovské závody nejezdí. Povrch 450m betonové dráhy pod širým nebem je ve špatném stavu. Dle mých informací by neměl být problém si na plzeňském oválu zakroužit.
Praha Třebešín
Otevřený velodrom s 333m dlouhou betonovou dráhou s maximálním klopením 35°. Po zimě se povrch opravuje - pro nás Brňáky je perfektně hladký :-). V Třebešíně se pořádají závody republikového významu (nejznámější závod Framar). Hodiny kroužení pro veřejnost vypsané nejsou.
Praha Motol
Jediná dráha v hale v ČR s palubkou. Je též nejkratší - 154m a nejstrmější - 52°. Slyšel jsem takové zkazky, že někteří odstřídávali i wallridem do hrazeni :-)). Po domluvě by neměl být problém i pro amatéra si zakroužit. Podmínkou je dráhové kolo na galuskách a asi by bylo rozumější už nějakou zkušenost s velodromem mít, ať někomu zbytečně netahají třísky ze zadku ;-).
Prostějov
Otevřená betonová dráha 300m dlouhá - splňuje podmínky UCI. Pořádají se zde závody Českého poháru apod. Jak je to s možností vyžití veřejností si netroufnu napsat (určitě si někteří pamatujete nedávnou skrčku na festkařích z Prostějova :-/). Tento velodrom též potkal nepěkný osud občasného využití jako parkovací plochy zejména při sportovních akcích jako jsou tenisové turnaje v přilehlém tenisovém areálu.
Čtvrtý díl našeho seriálu se bude věnovat disciplínám dráhové cyklistiky.
Pěknej článek!
OdpovědětVymazatSuper! Takže v CZ jest 6 velodromů,to by jsme mohli zajet vyzkoušet. Kolik jich je v SK?
OdpovědětVymazatCyklistické dráhy v ČR
OdpovědětVymazatCyklistická dráha Praha Motol: krytá dřevěná dráha, délka 153,8 m
Cyklistická dráha Praha Třebešín: otevřená betonová dráha, délka 333,3 m
Cyklistická dráha Brno: polootevřená betonová dráha, délka 400 m
Cyklistická dráha Prostějov: otevřená betonová dráha, délka 301 m
Cyklistická dráha Plzeň: otevřená betonová dráha, délka 400 m
Cyklistická dráha Louny: otevřená betonová dráha, délka 446 m
bekk: jj. v cr je sest velasu, kde se da projet. na slovensku je akorat presov, co vim. blava uz nejet.
OdpovědětVymazat