středa 2. května 2012

Curse of front brake rider

Nikdo si nedávejte na festku brzdu, anébrž budete prokleti jako já. Projevilo se to hned druhý den po montáži té zženštilé věci.
Při dofukování kol mě opustila tři roky k naprosté spokojenosti sloužící pumpa z lidlu. Ještě se ji pokusím opravit. :-)
Píst jaksi vyskočil z patky.
A aby toho nebylo málo rupl mně i šroub v sedlové objímce. Samozřejmě se to stalo z kopca, když jsem poskakoval ve vysoké kundadenci na sedle. Zajeti sedlovky jsem taktak ustál (zčásti i díky té brzdě :-P).
Zbytek šroubu naštěstí trčel z objímky ven, takže šel docela snadno vyšroubnout.
Vpodstatě bez sedla se na furtošlapu blbě jede, tak mně napadala různá hrubě nekorektní řešení jako nepozorovaně někomu u hospody sedlovou objímku vyměnit :-D. Nakonec jsem se otočil u bývalého kolegy, který mě vpustil k ponku a pumpnul jsem ho jeden M5 šroub s podložkou a matičkou.
Funkční provizorka. :-)
Jako bonus mně přestalo v kole křupat. Při snaze křupaní odstranit jsem mázl všecky šrouby, závity, a sedlovku vazelinou kromě toho podsedlového šrófku. Na festku krom brzdy nepatří taky alu šroubky ;-).

4 komentáře:

  1. Mě dva dny po namontování brzdy opustil v prudkém sjezdu řetěz, takže jsem sice pěkně zahřál přední ráfek, ale zase zachránil svoje podrážky od brždění na pekaře. To prokletí asi funguje, fakt.

    OdpovědětVymazat
  2. Abych řekl pravdu, tak s myšlenkou přední brzdy už nějakou chvíli koketuju, protože po LBC to fakt není sranda...tak snad mě nepostihne nic podobného...

    OdpovědětVymazat
  3. neni tam nafurt. delena objimka paky dela celou brzdu snadno demontovatelnou. uz loni jsem na vysocinu jezdil brzdenej. ;-)
    nedaval jsem ji tam ze strachu, ze nedobrzdim, ale abych ve sjezdech odlehcil noham.

    OdpovědětVymazat
  4. Já právě kvůli tomu jezdím jak posranej. V pondělí sem zas po dlouhé době vytáhl žabožrouta, tak mi chvilku trvalo, než sem si zvykl a "pevnej"...:) V LBC bydlim na kopci, takže kamkoliv jedu, tak si to musím nejdřív stočit (dobrzdit) do údolí a pak až můžu začít trošku normálně šlapat...

    OdpovědětVymazat