úterý 18. října 2011

Chrome Bags from country where in God they trust




Intro:
Bicyklovať v St. Louis je podobne nevšedné ako normálny chleba v americkom obchode. Napriek tomu, že mesto leží na rovina a jediné kopce sú malé výšlapy spôsobené výkompmi a prenášaním zeme z jedného miesta na druhé, tu moc cyklistika nevezie. Ako vždy vidieť hlavne socky ",ktoré nemajú na auto" a študentov.
Neustále stažovanie lokálov na to, ako im zdražovanie benzínu robí problém (plná nádrž nás stála 650Kč) a vidieť, čo majú za podmienky, mi dávala samé vulgárne slová do puse.
St. Louis je trochu rednekov, čo im tú ich ignoranciu čiastočne ospravedlňuje.




Ako keby to bol Apple store s veľkým logom, ktoré vidno
už od vchodu.
Chrome bags som našiel po patraní po dobrom batohu v messenger štýle, pretože kus, ktorý som si pred rokom kúpil cez Amazon mierne dosluhuje. A po roku používania som spoznal nevýhody lacného spracovania. Pretože mesíci potrebujú, a mi ich proste chceme. Hlavná motivácia bola jasná.
Chrome bags vyzerajú solidne. Vyrábané sú ručne na troch miestach: v San Franciscu, kde majú aj sídlo, ďalej Chicago a New York. V týchto mestách majú aj svoje obchody, ale rozvážajú po celej krajine. Čo som v rýchlosti čekol, tak nie je problem ich kúpiť ani v Európe a Ázii. Okrem batohov šijú aj topánky a oblečenie. Ale myslím, že práve batohy sú práve nich najväčším ťahúňom. Zošívajú batohy rôznych tvarov a pre rôzne účely, ale hlavný bude vždy klasika cez ranemo – Chrome Messenger Bag. Je dostupný v troch veľkostiach a nespočetne veľa farbách. Ceny sú za taký produkt celkom prijatelné.
  • $120 za medium – menší batoh, ale žiadne veľké sťahovanie s ním človek nespraví.
  • $140 za medium – najpoužiteľnejšia varianta. Pokiaľ niekto nedoručuje profesionálne, tak toto je ideal.
  • $160 za large – dosť velký, takže na polnočné nákupy z party, keď sa minú všetky pivá a je nutné zájsť kúpiť do 24/7 Tesca.
Ako som spomýnal, ku každej velkosti maju asi 15 rôznych variant a okrem toho zošívajú farebné kombinácie podľa vlasnthého návrhu. Na stránkach uvádzajú, že sama-návrhové sú vyrobené do troch dní.
Keďže sa mi podarilo dostať na čas do USA. Šlo sa rovno k zdroju, do Chicaga. V Chicagu sa obchod nachádza v perfektnej štvrti: je tu živo, každý má štýl a bike. Pred obchod sme dorazili pred otváračkou očíhli sme zaparkované festky.
Výlet do Chicaga mal zároveň prezradiť viac o tom, ktorú farbu a veľkosť vybrať. Veľkosť bola pre mňa dosť zdĺhavý proces. V hlave sa tiahol skoro celý deň, keďže do práce jazdím na festke a potrebuje do batohu narvať jedlo, tesilky, lakírky, uterák, čisté spodky a podobné ptákoviny, ktoré sú ticho vyžadované. Môj aziský batoh uniesol tieto veci LTT. Takže dlhšia úvaha vylúčila malú variantu a zvolil som Medium. Tá veľká je fakt veľká a na toľko penazí na pivá nemám.
Dúha v ochode sa tiahla po celom obvode predajne.
V obchode majú naozaj všetky svoje produkty čo vyrábajú a to vo všetkých dostupných farbách, takže to tam vyzerá zaujímavo. Výber farby skutočne neprebiehal hladko. Je to fakt tažká voľba :D. Takže ani na pokladni som si nebol úplne istý. Musel som sa teda spýtať na podrobnosti, ako to s vlasným designom je. A pekná slečna ma prekvapila tvrdením, že keby som chcel tak mi to za 3 hodiny zošila. A cena? Medium za 160 dolárov. Nie je to málo, ale ja som bol okamžite presvečený o tom, že to musím skúsiť.

Výber farebných kombinácii prebieha priamo v obchode kde nechýba vzorník farieb, fotky predchádzajúcich batohov a podpora v milej slečny. Celý batoh je rozdelený asi na 12 častí a každá môže mať vlastnú farby čo pri malej snahe môže vo výsledku znamenať celkom pekný mešuge batoh. Ja som mal dobrú predstavu o tom čo chcem, čiže návrh bol za 15 minút hotový. Dohodnuté, zaplatené a čakať užívaním si Chicaga.



Intermezzo:
Hipster na biku. Je to single :)
USA nie je práve krajina preslávená mestskou cyklistikou a každodením presunom na bicykly. Napriek tomu je niekoľko miest v Amerike (možno ich je aj viac ako si myslím), ktoré by sa dali nazvať ako bike friendly.
V Chicagu je veľké percento ludí, ktorý jazdia denno denne na bicykly. Ono mesto má predpoklad byť dobre dostupné na biku. Najvyšie miesto v celom štáte je stará Sears Tower, ktorá je asi o 200 metrov vyššia ako navyšší bod Illinois. Čiže poriadna rovina.
A v meste sa jadzí štýlovo. Výrazné zastúpenie singlov, galúskáčov a aj trochu festiek, ale na tom jazdia iby tý čo jazdia aj pre potešenie. Žiadne MTB! Ako u nás niekedy vidieť v meste.






Obchod je na hlavne ulici, ale celkom
priehliadnuteľný.
Keď som sa na večer vrátil do Chrome Store, už tam bol chlapík so psom. Pri predávaní batohu mi s úsmevom oznámil (možno ho iba tešil fakt, že som tam nechal $160), ako to vyšlo výborne a môžem byť rád. A nazaj to tak je. S designom som dosť spokojný (viem že nie všetkým sa bude páčiť).
Funkčnosť fatohu zatial testujem. No musím povedať že mi vyhovuje vypolstrované rameno a chromová spona na predku nemá chybu. Vnútro batohu je z pevného materiálu, o ktorom prehlasujú, že v tom vozia ľad bez obalu :). Okrem toho je zošitý, tak aby vznikol dostatočný počet kapies.

Chrome ma fakt prekvapil ako to môže byť pekne osobné a zaujímavo spravené. Čiastočne je to určite premyslený marketing a určite to nie je firma, ktorá by nechcela robiť bussiness. Mňa presvečili a tak si teraz užívam nový batoh.




Review:

Ísť do Ameriky bývať? Možno, ale iba do veľkých kozmopolitných miest, kde to žije, má to štýl a atmosféru. Inak to nemá pre mňa zmysel, pretože by ma tam častom nepochybne zrazil jeden z tých ich cestných korábov z 16 ročných, prerasteným chlapcom čo nevie ako predbiehať bicykel. 


Vo vnútry vyrobený z nepremokavého
 materiálu.
Tak musela mi napísať, že to je jej
97 batoh :).
Celý okraj je reflexný a tú kriklavú ružovú som
tam naozaj chcel.
Zadná strana nie je vystužená.
Jedna z mojich najoblúbenejších
vecí na batohu. Oceľová skoba.
Pod prebalom je dosť veľa
kapies. 

5 komentářů:

  1. Dost vyčerpávající report o báglu! :-)
    Jsem zvědavej kdo to po tomhle reportu začne do CZ vozit z našich rádoby fixedkšeftmanů!!!

    OdpovědětVymazat
  2. Super KuBo, netrpělivě jsem očekával report z U*S*A.
    Bágl vypadá krutě a festovně, jens ho měl vyfotit na sobě. Nedokážu si představit jeho tvar.
    A už seš v Brně, nebo stále na druhé polokouli?

    OdpovědětVymazat
  3. Vyfotim. Inak uz som v Brne, ale stale pracujem tak debilne. Takze pivo az po 10

    OdpovědětVymazat
  4. Jak KU3O k novému báglu přišel :-D
    Pěkně napsané čtení.

    OdpovědětVymazat
  5. nevím jestli bych se vratil zpet,radsi bych tam bydlel v krabici,nez tady v tom pokurvenym Cesku!
    uff,co ve ctvrtek na skopka? kdo je za??? uz jsme se dlouho nesesli mladenci...

    OdpovědětVymazat