pátek 18. listopadu 2011

Riksou k mostu na rece Kwai

V utery jsem picl vylet vanem Toyota Commuter z Bangkoku do Kanchanaburi (mesto na rece Kwai). Vylezu z Toyoty a co nevidim. Prvni cyklo riksa za cely muj zdejsi pobyt. Hned riksistu odchytavam a domlouvame, ze me bude tri hodky vozit ;-). Riksa je paradni, jede furt pomalicku, ze se da vsecko sledovat. Nemam strach, ze se nekde rozsalujeme, jako kdyz se mnou jede hranu motorkar :-)). A obrovska vyhoda, ze riksak na povel zastavi a pocka kdekoli, coz nez stihnu mototaxikarovi rict, jsme o sto metru jinde :-).

Most pres reku Kwai vypada uplne jinak nez zname z filmu - je to uz x-ta generace mostiku. I veskera zdejsi prezentace zajateckeho tabora vyzniva jako o nekolik trid horsi nez jak na me pusobil zmineny film. V muzeu zeleznice byly dost naturalisticke a realisticke figuriny zobrazujici tehdejsi vyjevy (je tam zakazano fotit a ja to respektoval).

Slapajici nohy riksisty :-). Nechapal jsem jednu vec - ta trojkolda byla stara mozna pres padesat jaru, je to z totalniho blata. Ram byl evidentne do vrtule (termin stafle se asi u tohoto typu vozitka pouzit neda :-) ). Prevodnik tomu hazel urco pres centimetr. Klinkovy kliky mely klinky jen natluceny bez zichrovaci maticky. Podle miry zarezlosti soudim, ze to takhle vozi uz hooodne dlouho. A ted konecne, co jsem nechapal ;-) - ono to jelo uplne potichu, nikde nic nevrzalo, nekrupalo!

Kdyz jsme mijeli fixed gear kseft, rekl jsem mu, at to zahamuje, ze tam budu mit nejake vyrizovani :-)). Vsechny kola tam maji na levnych taiwanskych ocelovych ramech a skladane v takovem tom asijskem duchu, ktery ne kazdemu jde pod nos. Jejich alternativni konstrukce ramu mne moc pod nos nesly. U tehle pokrouceniny mne prijde, ze vyztuha u hlavovky je malo vybrana a casem to hned vedle ni musi ulitnout :-/. Btw. taky se vam zda vidlica namontovana naopak? :-)

Nej kolo, co meli na ksefte. Leader ohazeny Cinellkou. Tak me napada, ze to Cinelli se asi nevozi do Asie z Talosky, co? :-))

Cheap stuff ve vintrinkach.

Kucii tam furt neco skladali.

Tady treba zrovna pletou.

Model mnou interne nazvany "serouci hyena" na me moc nezapusobil.

Foto celeho obchudku. Delaji i servis motorek. Na podobne kramky jsem obcas narazil i v Bangkoku, ale vetsinou prodavali jen cela kola, kompose nikoliv. Obchod s nejakyma lepsima klasickyma ramama, cepickama atd. jsem nikde neobjevil. Nejvic jsem tady videl kol Create a spoustu jinych znacek stejne kategorie, ktere si bohuzel ted nevybavim (vzasade zadna skoda :-) ). Jednou jedinkrat jsem koutkem oka zahlidl nejaky Bianchi ram. Jinak se tady na tom jezdi. kazdej den jsem alespon jednu festku zaznamenal, coz znaci, ze festky ukrajuji dost velkou cast ze vsech kol vubec, pac obecne je tady kolo celkem vzacnost. Kazdy jezdi na skutru.

Riksak se svym strojem v cele sve krase. Jeste se tam pricmrndnul nejaky mistni macho - riksuv kamarad.

Ve zminovanem kseftiku jsem si poridil lacine 165mm kliky s fajn vypadjicim 46z prevodnikem. Usmlouval jsem to na 650 batuzku (kurz v Kc cca ×0,6) ];-). Cenu zminuju, pac na tom urcite borci neprodelali a u nas se prodava vpodstate to same za ctyrnasobek thajske maloobchodni ceny :-/. Asi musime kupovat a kupovat a casem se treba ceny pohnou smerem dolu i u nas :-D.

5 komentářů: