sobota 4. února 2012

Aluminium - first assembly

Minulý týden jsem si dotáhl domů nový hliníkový rámec. Dnes ráno proběhlo narychlo nastrojení komponenty, co ležely na poličče - provizorní stav pro prvotní testování. Asi bude potřeba sedlovka s nulovým offsetem, rodla přijdou klasické dráhové oblouky. Rám je bez laku, dostane bezbarvý komax a vidle půjde do černého matu.


Trošku jsem to dopoledne potahal po štatlu, tak se pokusím shrnout své první dojmy. Už když jsem hliníka nesl v baráku ze schodů, bylo to, navzdory low-end komponentům, nejlehčí kolo, jaký jsem kdy měl. Na váze ještě ta mrcha nebyla, dávám na pocity :-P. Alu rám je znatelně tužší než ocel v mufnách. Nejvíc je to pro mě citelny v oblasti hlavové trubky. Ty starý f2 se mně ve spurtu, vždycky rozvlnily takovým způsobem, že jsem měl kolikrát co dělat, abych udržel rodla a nezamkl si to :-)). 1-1/8" a-head integrované složení a hliník udělá své. Skidy jsem moc nepruboval, páč tam jsou nasazeny papírový kola a nerad bych je při hození zadku do boku zbortil O:-). Vzhledem k převodu 46/16 to šlo utrhnout poměrně snadno. V čem je hliník nepříjemnější, tak v pohlcování vibrací. Jak je rám tuhý, galdy nacpaný na 10atm, při přejezdu hrubyho asfaltu hodně rezonuje. Seskočení z pangejtu, koleje, kostky, to je srovnatelny s ocelí, ale ten drsnosrtej asfalt je nepříjemný. Uvidím, co budu říkat na velodromové spáry :-D.

Fajn, že rám v kombinaci s šírer vidlí (nevím, jaký má rake) a 165mm klikama netrpí overlapem. Střed je vysoko 29,5cm vysoko, což je solidní. Barspin se 700c přením kolem neprojde, šestadvácu jsem zatím nezkoušel.
Čínský automat nevaří vyloženě špatně, ale když porovnám housenky se svým giant fullem, prohrává. Porovnávám ale rámy dost odlišných cenových hladin, takže se jedná o akceptovatelný rozdíl ;-). Trošku mě zamrzelo, že číňánci nejspíš při návrhu ulítli ve výpočtu. O co se jedná... Rám má parádně dlouhý patky, tak jsem se těšil, kolik poberou zubů. Když jsem tam strčil kolo, vyšlo najevo, že přední třetina patek je nepoužitelná a nejvíc mě udivilo proč - můstek v zadní stavbě je moc nízko a když se narazí kolo moc dopředu, začne o něj štrejchat i s 21mm galdou. Tři zuby to na jeden řetěz veme, tož pal to voda ;-).
Esteticky pro mě (a určitě nejen pro mě :-) )  za ocelovou klasikou hamatná hlína zaostává. S určitostí můžu říct, že za 40 let na tomto rámu nikdo jezdit nebude jako na stařičkých fáčkách. Kvůli tomu jsem hliníkový rámec nepořizoval. Celkově vzato se po první projížďce jeví, že alu rám splnil, co se vlastností týče i přes zmíněné drobné výtky, má očekávání.

3 komentáře:

  1. Vyzuelne se me teda ten ram libi,co se tyce tvyho testovani si pozapomel napsat,ze bylo kolem -15C,esi se nepletu a to mohlo docela dost ovlivnit chovani ramu. :-) Zastav se nekdy za mnou do kseftu a muzeme to zvazit na parktoolu.

    OdpovědětVymazat
  2. Osobně bych rám vyleštil do zrcadlového lesku a dopředu dal karbonovou vidlu. Kola s vysokýma ráfkama. Bullhorny bych tam klidně nechal, možná akorát jiný. Poznávám thaj kliky :-)
    Že je to s tuhostí jinde věřím, karbon bude další level.

    OdpovědětVymazat
  3. leskly to lip nepojede a karbonovou vidlu doma nemam :-))

    OdpovědětVymazat