Po druhé světové válce se kola v Československu vyráběla ve třech velkých národních podnicích: Eska Cheb, Velamos a Stadion Rakovník. V roce 1953 se z Esky vyčlenil Favorit Rokycany, Kovodružstvo Mladá Boleslav nebo Továrna dětských vozidel Mělník. Eska se stala výrobcem kol cestovních, tzv. anglického typu, a kol pro pionýry. Národní podnik Velamos převzal výrobu dětských jízdních kol a národní podnik Stadion cestovních jízdních kol. Favorit se specializoval na výrobu sportovních a závodních bicyklů.
Na počátku byla silná trojka
OdpovědětVymazatPo druhé světové válce se kola v Československu vyráběla ve třech velkých národních podnicích: Eska Cheb, Velamos a Stadion Rakovník. V roce 1953 se z Esky vyčlenil Favorit Rokycany, Kovodružstvo Mladá Boleslav nebo Továrna dětských vozidel Mělník.
Eska se stala výrobcem kol cestovních, tzv. anglického typu, a kol pro pionýry. Národní podnik Velamos převzal výrobu dětských jízdních kol a národní podnik Stadion cestovních jízdních kol. Favorit se specializoval na výrobu sportovních a závodních bicyklů.